In fiecare zi comunicam prin toate canalele online, de altfel, zilnic primim informatie din supra-abundenta.  Asa cum este firesc in domeniul Online Reputation Management fiecare aspect al prezentei in social media conteaza, mai ales daca este sa ne gandim la faptul ca pe retelele de socializare critica poate fi dura si lasa urme pe termen lung. Tocmai din acest motiv este important pentru orice entitate juridica, si nu numai, sa comunice mod cat mai corect si transparent  cu publicul nu numai pe canalele media traditionale, dar si in mediul online.

 

Comunicarea transparenta, un factor important pentru Managementul Reputatiei Online

 

Nevoia de comunicare este la fel de veche precum omenirea si, desi de-a lungul secolelor conceptul de comunicare a trecut prin schimbari, scopul si motivul nevoii de a comunica raman aceleasi: conexiunea umana si nevoia de a impartasi trairi, idei si credinte.  Bineinteles, acum traim in era informatiei si a vitezei, iar dialogul a prins mai multe fete si modalitati. Un lucru ramane constant: un cuvant are efecte, bune sau rele. Online Reputation Management este o ramura a brandingului care priveste in mod exclusiv comportamentul in mediul online si vizeaza pastrarea bunei reputatii. Este un proces de monitorizare si comunicare continuu. 

Comunicarea in online include toate componentele si canalele online. Astfel se naste o intrebare simpla; cum comunicam in mediul online fara a aduce prejudicii identitatii companiei? Pentru inceput analizam motivatia comunicarii.  Un scop important fi crearea unei comunitati de brand. 

 

Criterii importante pentru a construi o comunitate sanatoasa

 

Exista trei criterii esentiale pentru a putea construi o comunitate in mediul online. Transparenta in comunicare este  una dintre cheile comunicarii de brand, iar prezenta pe internet – pagina de website- sa fie o reflexie a acestei abordari oneste. 

Pentru a avea un dialog constructiv onestitatea este elementul central. Printr-o comunicare  deschisa si onesta se obtine credibilitatea.

 

Un alt element este interesul. Aici vorbim despre ambele parti ale comunicarii, comunicator si public. Prin interes intelegem gradul de asumare si efortul depus pentru a mentine un dialog bidirectional.  Politetea si diplomatiaa reprezinta pilonii principali ai unei comunicari sanatoase, existand strategii de comunicare chiar in relatie cu potentiali clienti nemultumiti. 

Firmele de Online Reputation Management te vor ajuta sa rezolvi cele mai importante probleme de imagine cu care te confrunti in mediul online si sa gaseasca solutiiile potrivite pentru a avea o imagine pozitiv-reprezentativa in mediul online.

Sursa foto: https://thepreach.ro/