Desi s-au scurs doar doua luni din 2023, acest an a venit cu o multime de schimbari la capitolul promovare SEO. Continutul generat in mod automat cu ajutorul uneltelor AI este doar una dintre acestea – dar de departe cea mai infricosatoare pentru anumite persoane.
Totusi, oarecum pozitiv este faptul ca trendurile SEO si Google sunt clare, batute in cuie. Acestea vor fi urmate de expertii si specialistii SEO pana la urmatoarea schimbare radicala de algoritm, luand mereu in calcul si fundamentele Google – anume continut autoritativ, de incredere si bazat pe experienta.
Daca faci sau vrei sa faci promovare SEO in 2023 (sau beneficiezi de aceasta si vrei sa stii cum sa evaluezi serviciile primite), iata cateva trenduri relevante pentru acest an – sau cel putin pentru inceputul acestuia.
Excesul de continut generat automat
Este evident ca se va apela foarte mult la unelte AI pentru a facilita generarea de continut optimizat din punct de vedere SEO. Chiar si unealta gratuita cunoscuta sub numele de Chat GPT iti poate scrie si optimiza un articol de la cap la coada. Astfel, iti poti imagina cat de usor poate fi sa pui la punct o strategie de promovare SEO aferenta continutului website-ului tau.
Totusi, lucrurile nu stau chiar asa.
Pe langa faptul ca aceste unelte nu produc continut de calitate, Google nu este nici el un adept al continutului generat automat. Mai exact, motorul de cautare planuieste sa penalizeze serios continutul slab calitativ si in cantitati mari – inclusiv cel generat automat.
De altfel, continutul generat prin AI nu respecta fundamentele Google – anume autoritate, incredere si experienta. Acesta este, in mare parte, informatii reformulate in jurul unui subiect. Chiar daca unealta are informatiile necesare pe un anumit subiect, acest lucru nu inseamna ca il si poate discuta/analiza dintr-o perspectiva care sa aduca valoare cititorului.
Relevanta scazuta a Google Ads
Cand vine vorba de promovare cu ajutorului motorului de cautare, ai doua optiuni – optimizare SEO pentru cautarile de tip organic si promovarea platita prin intermediul platformei Google Ads. Optiunea din urma pare sa-si piarda incet-incet din relevanta – luna octombrie a anului 2022 a aratat o crestere a profitului realizat din GAds de doar 4.25%, in comparatie cu 32% in luna februarie a aceluiasi an.
Pe scurt, va trebui sa te bazezi mai mult pe optimizarea SEO traditionala – cuvinte cheie, strategii de continut, website optimizat complet, strategie de backlinkuri si asa mai departe. Angajarea unui specialist GAds iti va rezolva doar o parte din probleme si va genera doar o parte din profitul afacerii tale. De cealalta parte se va putea ocupa numai un departament SEO.
Rezultatele care nu necesita clickuri
Desi acest aspect influenteaza, in mare parte, cautarile realizate in limba engleza, poate fi observat cum featured snippets si rezultatele care nu implica un click in plus apar si la cautarile in limba romana. Astfel, intrebarea este cum poate o afacere sa acapareze si aceasta sectiune a SERP?
Ei bine, un inceput solid ar fi utilizarea de date structurate – anume sa structurezi si sa marchezi continutul fiecarei pagini care poate fi relevant pentru utilizator. Marcarea corespunzatoare poate face ca anumite fragmente sa apara ca featured snippets, iar acestea pot genera usor o vizita catre website-ul tau.
Evident, acapararea si acestui tip de rezultate necesita cunostinte de promovare SEO avansate, atat din punct de vedere tehnic, cat si la capitolul continut scris succint, autoritativ, care sa raspunda la cele mai frecvente intrebari ale utilizatorilor.
Acestea sunt doar cateva din trendurile care se vor bucura de o importanta deosebita in 2023. Daca vrei sa afli care sunt restul, implicit mai multe informatii despre cum le poti utiliza in favoarea ta si a afacerii tale, programeaza o intalnire cu expertii agentiei The Markers. Acestia te pot pune in tema cu tot ce inseamna marketing digital si prezenta exemplara in mediul online!