La prima vedere pot parea similare, ambele se bazeaza pe internet si se concentreaza pe crearea de continut digital.

Deci, care este diferenta?
Marketing digital sau marketing online, servicii seo,foloseste mass-media, instrumente precum un site web, strategie de social media, o campanie PPC, le poti folosi integrat sau separat. Marketingul digital strategic va utiliza in mod regulat toate tehnicile intr-o maniera coordonata si integrata in strategie.
Am facut aceasta diferentiere intre marketingul digital – din care scriem in mod regulat – si marketingul digital strategic, pentru ca, desi cele doua sunt marketing online, acesta din urma este mult mai similar – si am putea spune chiar ca este acelasi – decat marketingul inbound.

Diferenta este ca termenul de marketing inbound a fost creat de Hubspot si a revolutionat industria de marketing cu ea, dar majoritatea tehnicilor si strategiilor de atractie erau deja folosite in marketingul strategic. La be in top vei gasi cele mai complete servicii seo .

De aici diferenta este intre marketingul digital -non strategic- si marketingul inbound-strategic.

Deci, am avea ca aceasta diferenta sa fie ca inbound-ul se concentreaza pe atragerea publicului interesat de un subiect si este strans legat de o strategie. Pe de alta parte, marketingul digital poate fi alcatuit doar din anumite elemente, cum ar fi o pagina web sau publicatii pe retelele sociale, fara a avea neaparat o strategie.

Cei care folosesc marketingul inbound creeaza continut pentru a-si atrage segmentul de piata pe site-ul lor web. Cum ii atrag? Oferindu-le continut valoros, cum ar fi rapoarte, carti descarcabile, sabloane, tutoriale, printre multe alte continuturi interesante si utile pentru clientul lor ideal.

Inbound marketing este o metodologie care utilizeaza instrumente de marketing digital pentru a atrage, converti si rasfata clientii prin intermediul internetului. Asa cum am mentionat mai devreme, acest termen a fost creat de o companie numita Hubspot, al carei obiectiv principal – initial – a fost dezvoltarea sistemelor.

Avantajele marketingului digital

Acum cateva clipe am vorbit despre tehnicile de marketing online si in cadrul lor am vorbit despre cateva avantaje, dar care sunt acestea?

Pe langa utilizarea celor mai noi tehnologii digitale pentru a ajunge la public, are anumite avantaje pe care le mentionam mai jos.

  1. Rezultate masurabile. O strategie de marketing digital este mult mai usor de masurat decat orice alt mediu, de exemplu, pot spune exact cati oameni imi viziteaza site-ul si pentru cat timp.
  2. Personalizare. Nimic nu le place mai mult clientilor decat sa fie tratati bine si sa li se ia in considerare numele, precum si mici detalii, cum ar fi ziua de nastere sau numele animalului lor de companie. Cu marketingul digital putem face acest lucru si multe altele.
  3. Cost. In comparatie cu strategiile din alte medii, pretul sau este mult mai accesibil, ceea ce il face disponibil pentru intreprinderile mici si mijlocii.
  4. Aplicare. O strategie digitala ne permite sa ne facem cunoscuti unui numar mare de oameni oriunde in lume.
  5. Rezultate in timp real. Prin punerea in aplicare a unei strategii digitale putem masura rezultatele aproape imediat, ceea ce ne permite sa ajustam si sa optimizam resursele.